A banán édes íze és könnyű hámozása miatt az egyik legnépszerűbb gyümölcs. A banán főként vízből és szénhidrátokból áll. Nagyon kevés fehérjét és szinte semmilyen zsírt nem tartalmaznak. A legtöbb gyümölcshöz hasonlóan sok vitamint - A-vitamint, B6-vitamint, B9-vitamint, C-vitamint - tartalmaznak, de nagy mennyiségben tartalmaznak nyomelemeket is - káliumot, magnéziumot, rezet, vasat, mangánt, rostot.

A minőségi alváshoz azonban fontos, hogy tartalmazzák a triptofán nevű anyagot. Ez az anyag segíti a szerotonin termelését, amely természetes antidepresszánsként működik, és képes kezelni a szorongást és az álmatlanságot, a fáradtságot, az ingerlékenységet, a nyugtalanságot, a haragot és az agressziót.

Banán tea

  • Banán
  • Víz
  • Fahéj és méz ízlés szerint

Ha van biobanánunk, akkor egészben és héjával együtt is használhatjuk, sok hasznos anyagot tartalmaz. Ha azonban nem vagyunk biztosak abban, hogy a termesztése során használtak-e növényvédő szereket, lehúzhatjuk a bőrt. A banánt karikákra vágjuk és vízben megfőzzük. Igényünknek és ízlésünknek megfelelő vizet használunk (1-2 pohár). Körülbelül 10 percig forraljuk, és leszűrjük. Ízlés szerint tehetünk bele fahéjat vagy mézet. Körülbelül egy órával lefekvés előtt iszunk.