Az étkezési gesztenye A-, C-, B-, E-, K-vitamint, vasat, kalciumot, fehérjéket, szénhidrátot, káliumot tartalmaz. Támogatják a memóriát, az emésztést, a vérkeringést. Cöliákiások is fogyaszthatják, szívbetegségben, magas vérnyomásban szenvedőknek is jótékony hatásúak, mert nem tartalmaznak glutént és nátriumot. Pozitív hatással vannak a fáradtságra, fejfájásra.

Sütőben sütés

A gesztenyét a domború falon X-alakban felvágjuk, ügyeljünk arra, hogy az egész héjat levágjuk, de ügyeljünk arra is, hogy ne vágjuk meg a kezünket. Tányérra tesszük, vágott oldalukkal felfelé a hegybe. 220°C-on kb 25 percig sütjük, amíg a gesztenye olvadni kezd. Az eltávolításuk után takarjuk le 15 percre egy nedves ruhával, hogy megpárologjanak – könnyebben lehámozhatók.

A gesztenyét ne tároljuk sokáig, a hűtőben pár napig eláll. Érdemes frissen és éretten vásárolni őket, lehetőleg termelőktől vagy a piacról. A legjobb ízek frissen sütve.