Miért együnk rizst? A rizs összetett szénhidrátokat tartalmaz, amelyekből az energia akár 85 százaléka származik, de alacsony a glikémiás indexe, így nem zavarja a vércukorszintet. Gazdag B-vitaminokban és ásványi anyagokban és nyomelemekben - foszforban, káliumban és vasban. Nem tartalmaz glutént és zsírt, így cöliákia és koleszterinproblémák esetén fogyasztható.

Hogyan használjunk még rizst otthon? A rizs felszívja a nedvességet, a szagokat és kiváló termikus tulajdonságokkal rendelkezik, és nem csak az otthoni használatra alkalmas:

  • A nedvesség eltávolításához a szekrényekben öntsön rizst a vászonzacskókba, és helyezze őket az egyik polcra.

  • A rizs a keskeny vázák vagy a teáskanna nyakának tisztítására is használható - tegyünk egy vázába egy kevés rizst, mosószert és vizet, a lyukat fedjük le a tenyerünkkel, és alaposan keverjük össze.

  • A rizzsel ellátott betét tölteléket mikrohullámú sütőben kb percig melegítjük, hátfájásra, görcsökre használható.

  • Néhány szem rizs a sószóróban megakadályozza, hogy nedves legyen és csomósodjon. Segíteni fog azokon a polcokon is, ahol sót, lisztet vagy cukrot tárolunk, akár vászonzacskóban, akár kis tálkában.

  • Ha késtartóra van szükségünk, a rizst egy nagyobb üvegedénybe öntjük és már használhatjuk is.

  • Annak érdekében, hogy az ékszerek szépek maradjanak, és ne feketedjenek ki, amíg az ékszerdobozban vannak, adjon hozzá néhány szem rizst.