A fekete tea talán a leghíresebb hazánkban. Az oxidációs folyamat hosszabb ideig tart, ezért hosszabb ideig friss marad. Könnyű előkészítése is van. 100 ° C-ra öntjük vízzel, és hagyjuk infúzióban 2-5 percig, a kívánt hatástól függően. Ha rövidebben kilúgozzuk, akkor serkentő hatása van, ha hosszabb, akkor segíti az emésztést. Ha hagyjuk infundálni, még tovább fordul.


Egy másik lehetőség a zöld tea. A leveleket csak letekerés után gyűjtik össze, és nem történik oxidáció. A minőségi zöld tea többször is beönthető. Az első és a második előkészítést 60 ° C-os vízhőmérsékleten kell elvégezni, és 1-2 percig kell beáztatni. A harmadik és negyedik infúzió a hőmérsékletet 80 ° C -ra, az infúziós időt 3 percre emeli. De vigyázzon, hogy a tealevelek még melegen beáramoljanak. Legyen óvatos a zöld teával, azonban sok koffeint tartalmaz.


A fehér tea egy másik lehetőség. Éretlen tealevelekből és rügyekből készül. Ezt a teát csak szárítják, különben nem dolgozzák fel, így finom ízű és édesebb. Az infúzió halványsárga vagy sárgásbarna árnyalatú. A fehér tea az összes tea közül a legtöbb antioxidánst tartalmazza. Öntsön 70 ° C -os vizet, és infundálja legfeljebb 3 percig.


Gyümölcs- vagy gyógyteákat is ismerünk. Valójában teák a szó valódi értelmében, mert nem tartalmaznak tealevelet. Így 100 ° C-os vízzel elöntik és 5-10 percig kimosják. Ezek közül a teák közül például a fahéjas alma tea vagy a menta vagy a csipkebogyó népszerű.


Ha nem vagyunk benne biztosak, akkor követhetjük a dobozon található utasításokat, amikor egy adott teát készítünk, vagy információt szerezhetünk a teaházban történő vásárláskor. És most csak üljön le egy csészével a kezében a kedvenc tevékenységéhez.